زهرا سخدری-وکلیل دادگستری

... وظیفه وکیل دفاع از حق است. اما فراموش نکنیم که "حق دفاع" نیز یک حق است. حق حمایت نیز حق هر انسانی است. اگر وکلای قوه قضائیه دفاع متهم را متهم کنند ، او را از حق استفاده از حق دفاع محروم کرده اند و این دفاع از قانون نیست ، بلکه بی اعتنایی به قانون است »(دکتر بهروز تقیانی - 6 ) متوجه خواهید شد که علیرغم گذشت حدود 80 سال از تشکیل حرفه وکالت در کشور ما ، هنوز دقیقاً و بدون هیچ دلیلی مشخص نیست که وکیل چیست و فرش او چقدر است ، کجا است ، وقتی اینطور است و خود وکلا موظفند تصمیم بگیرند که وکیل در چه پرونده ای و تا چه حدی باید مداخله و دفاع کند ، افرادی که از پیامدهای حرفه وکالت و محدودیت های آن مطلع نیستند ، اگر تصور کنید تقصیر آنها چیست؟ و آنها تصاویر عجیبی از سردرگمی این حرفه دارند؟

هرکسی یک رشته تحصیلی (زهرا سخدری)را انتخاب می کند ، اگر برنامه و آینده نگری داشته باشد ، قطعاً تلاش می کند در پایان دوره تحصیلی مشاغل و مسئولیت های متناسب با رشته تحصیلی خود را داشته باشد. و این درخواست یکی از حقوق افراد طبق ماده 28 قانون مجازات است. از طرفی مطابق اصول 29 و 31 ق. همه حق دارد از یک خانه و تأمین اجتماعی متناسب با نیازهای خود برخوردار شود. تا در دوران بازنشستگی نگران تأمین معاش نباشد.

وکیل حقوقی شخصی است که توسط موکل مجاز است در موضوعات حقوقی ، در نهادهای قضایی یا غیر قضایی اقدام کند. در این راستا ، وکیل تعهدات خود را در رابطه با اعمال حقوق موکل خود در رابطه با موضوع مطرح شده در مراجع قضایی و غیر قضایی در حدود اختیارات خود انجام می دهد و عواقب اقدامات وکیل در دستگاههای فوق به عهده خود مشتری. در زیر با وظایف و تعهدات وکیل در ارائه خدمات حقوقی بیشتر آشنا می شویم:

وکیل در چه زمینه هایی توصیه می کند؟
یک وکیل و مشاور حقوقی می تواند در مورد همه مسائل حقوقی مشاوره دهد. البته عنوان مسائل حقوقی یک موضوع کلی است و بهتر است وکیل در برخی از مسائل حقوقی که در آن تخصص دارد مشاوره دهد. در کشورهای توسعه یافته ، مشاوره حقوقی تخصصی است. این بدان معناست که برخی از وکلا دارای تجربه در زمینه تجارت هستند ، که مشتری با توجه به نوع تخصص خود به آنها مراجعه می کند. اما در ایران هیچ الزام رسمی برای سیستم تخصصی وکلا وجود ندارد.

انواع حامیان وکالت

1- وکیل مطلق

2- وکیل محدود

وی با داشتن وکالتنامه کامل ، از شخص دیگری برای همه پرونده های خود محافظت می کند و مسائل اداری و مالی موکل را شامل می شود. در مورد محدودیت وکالت ، موضوع وکالت خاص است و وکیل حق دخالت در موضوعاتی غیر از همان را ندارد.


نظرات 8 + ارسال نظر
احسان ملکی دوشنبه 5 مهر 1400 ساعت 17:54

لطفا عکس خانوم زهرا سخدری رو هم قرار بدین
ممنونم

محسن علیزاده دوشنبه 5 مهر 1400 ساعت 17:53

ایشون راه آخر من برای مشاوره قضایی بودن
کاش از همون اول با ایشون آشنا شده بودم

علیرضا حسینی یکشنبه 4 مهر 1400 ساعت 18:38

من برای مشاوره در این حوزه پیشنهاد میکنم حتما به ایشون سر بزنید

محمد هاشمی یکشنبه 4 مهر 1400 ساعت 18:34

ممنون بسیار مشاوره عالی بود

رضا شنبه 3 مهر 1400 ساعت 15:48

خانوم زهرا سخدری
بهترینن

مینا محمدی جمعه 2 مهر 1400 ساعت 09:34

سرکار خانوم سخدری بسیار در کارشون حرفه ای هستند

محدثه سمانه جمعه 2 مهر 1400 ساعت 09:33

ممنون از خانوم سخدری
ایشون در کار وکالت رقیب ندارند

محمد پنج‌شنبه 1 مهر 1400 ساعت 09:15

ممنون از خانم سخدری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد